Kapitel 85: DEN LUGNA NATTEN.......


Jag och Mannen hade inte lämnat Melas rum på två dygn...
Vi sov i kläderna de korta stunder vi kunde och turades om att ligga i sängen bakom skynket eller i Melas fåtölj som man kunde fälla bakåt....
Jag kände mig inte som den fräschaste som fanns och brydde mig inte nämnvärt heller...

Toalett fanns det på rummet (men ingen dusch) och vattenkokare till the hade jag tagit dit  så att vi stått och gått i samma kläder i flera dygn spelade absolut ingen roll.....

Natten till den 29 september 2006 var lugn...
Mela var vaken men inte särskilt orolig...
Jag halvlåg i fåtöljen en bit från sängen och hörde henne viska till nattpersonalen...
Allt var lugnt och stilla och jag behövde inte sitta hos henne som förr om nätterna.......

Vid sextiden bytte Mannen och jag plats så jag skulle få någon timmes sömn...
Han gick ner till kafeterian och köpte mig en smörgås under tiden...
Jag hade inte ätit på ett dygn och kände faktiskt ingen hunger heller....

Rummet andades en oförklarlig väntan......

Medans jag sov slumrade Mela tror jag, och Dr L satt i rummet och pratade med Mannen....
När jag kom upp viskade L till mig....
"Det är skört nu"........


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0