Kapitel 51: THIVA.....

Ur dagboken:

Tisdag den 30/5

CF-sköterskan följde mig till THIVA för att titta på rummet som Mela skulle flyttas till...
Personalen verkade trevlig och rummet var stort och lugnt.
När jag frågade hur ofta och länge jag kunde vara där fick jag en chock.....
Läkaren på CF-mottagningen sa att det var fria beökstider när man har enkelrum men det var fel...
Det var tom kortare besökstiden än på CIVA....
Och jag bröt ihop för vilken gång i ordningen????

Jag kände mig återigen som världens största svikare...
Mela som bara ville åka hem hade accepterat att byta avdelning enbart för att vi skulle kunna vara oftare här.....
Hur skulle jag kunna berätta det här för henne???

Jag undvek att se henne i ögonen när jag kom tillbaka...
Hon läser mig ju som en öppen bok...

Annars har dagen varit hyfsad, men hon har grymt ont i ryggen av allt sängliggande...
Måste köpa ett lammskinn.....
Idag ville hon ha jordgubbar och grädde...
Jag passar på när hon är sugen på nåt för det är hon sannerligen inte ofta nu för tiden...
Hon som älskade mat.....
Hon tyckte att jag var för snål med grädde så jag fick springa och köpa mera : )
Fick ju förstås ont i magen sen men tarmen är ju ovan vid att jobba....

På kvällen kom det upp personal från THIVA för att hälsa på Mela....
Tydligen hade tänkt över saken efter mitt ihopbrytande så dehade ställt in en säng till åt oss så vi kunde vara där är vi ville.....

Till natten fick hon en extra dos sömnmedel så jag hoppas att hon fär sova ordentligt innan flytten i morgon......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0