RUSAR SOM EN GALNING......




Söndag igen och veckorna bara rusar fram...
Halva maj  har gått och jag får en svag panikkänsla av att jag inte hinner med.....
Ni som känner mig vet att jag njuter mest av tiden fram till midsommar...
Allt det skira, alla fåglar, ljuset, allt som finns kvar.......
Samma visa varje år....
Jag springer liksom förbi njutningen och Hoppsan Kerstin är det över.......
Att jag aldrig lär mig.....

Den här veckan har jag i alla fall haft kvalificerad Myrantid.....
Dottern har ju börjat sin sista månad i skolan och vi pusslar med hennes schema för att det ska fungera.
De dagar hennes sambo jobbar (han är brandman och jobbar långa skift men inte varje dag) turas vi om, jag, Mannen och Myrfarfar....
det går fantastiskt smärtfritt...
Jag får lite välbehövlig semester från jobbet och kan gå in i spädbarnslunken där det inte finns flera måsten än en ren blöja, en flaska välling , sömn och närhet...
För det får man underbara tandlösa leenden och uppmärksammande gurgel tillbaka......

Två nätter har hon sovit här denna vecka också...
Den första sattes min nattsömn på prov med tretimmars pass i sovande...
Gick som en zoombie dagen efter.......

Sent igår kväll hämtade vi upp henne hos sin farfar för mamma och pappa var på rajtan tajtan...
Vi spelade för Pärlorna först och hämtade upp en sovande Myra på vägen hem...
Hon fortsatte att sova fram till halv sex i morse, fick en flaska välling och somnade om igen...
DÅ blev mormor glad som fick sin sömn om än längst ut på kanten av sängen eftersom Myran så liten hon är brer  ut sig rejält.....

Mannen är och lagar kollegors turnébuss då de desperata ringde igår kväll och hade trasig tank (en fulltankad dessutom)..Bandet som är från södra Sverige hade ingen rolig kväll/natt så jag hoppas att Mannen fixar det åt dem... Som han sa: Man ska hjälpa sina kollegor, nästa gång kan det vara vi som behöver hjälpen... 
Men när han kommer hem ska vi lämna tillbaka Myran och fira en försenad Dotterfödelsedag samtidigt.. (hon fyllde i tisdags) SonSambon och Grodan följer med eftersom Sonen är i Grannlandet i Väst och jobbar.......

Nej nu lite nytta medan Myran sover i vagnen...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0