BARA VARA.....




Har tillbringat en helg (eller ett dygn) med Myran....
Dottern och Myran sov här i natt när Myrpappan jobbade eftersom hon har problem med magen och därför sover väldigt dåligt på nätterna (Myran alltså)

Jag hörde hur den duktiga mamman kom ner tre gånger i natt för att värma mat så mycket sömn kan det inte ha blivit...
När de kom ner strax efter nio i morse sa jag att jag tar henne så kan du gå upp och sova några timmar till.....

Mannen sov så det var bara Myran och jag.....
Matade henne, badade henne, klädde henne och tog en promenad.....
Satt med henne i famnen och tog till knep jag lärde mig när mina ungar var små och hårda i magen....
Febertermometer med barnolja på gör susen......

Nöjd blev hon efter väl uträttat arbete och somnade på Mannens mage.........
Sonen med Sambo och Grodan kom på bullbesök och när de gått åkte jag, Dottern och Myran till Köpcentret i Väst....
Sådär ett par timmar före stängningsdag är det perfekt att strosa omkring i folktomma affärer, sitta ner och fika och Bara Vara......

För det är så man lever livet med en liten baby som inte har större krav än närhet, mat och torr blöja........
Klart blodtryckssänkande och välbefinnandet smyger sig på...
Perfekt uppladdning inför en  fullspäckad vecka...
Får hoppas att jag får varva ner med bäbisar någon gång emellan åt......



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0