AMNING ELLER INTE.......



Hej Hopp

Har velat bespara er mera sjukprat i Bloggen och helt enkelt hållit mig härifrån ett tag...
Jag är fortfarande hemma och sjukskriven eftersom denna förbannade infektion aldrig ger med sig....
Nog om detta...

Jag har nu varit mormor i en och en halv vecka och det känns fortfarande helt overkligt...
Att i timmar kunna sitta med Myran i famnen och bara förundra sig över hennes fulländighet...
Dock är det bekymmer med amningen som för så många andra och Myran har inte gått upp i vikt...
Dottern är ledsen över detta förstås, för hon vill verkligen amma sitt barn, men jag har sagt åt henne att det inte är hela världen...
Ge tillägg och se tiden an...Världen går inte under om man måste ge ersättning i stället och hon är inte en sämre mamma för det...
Tvärtom, de kan dela föräldraskapet på ett helt annat sätt och lägga energin på annat......

Har googlat och läst massor om just amning...
Varför måste vi vara så väldigt duktiga hela tiden??
Det är inte många i slutänden som tycker att amningen fungerar helt ut i alla fall så varför utsätta sig för oro man inte behöver?

Själv ammade jag Sonen i knappt tre månader, Mela i några veckor(för hon gick inte upp i vikt) och Dottern i 11 månader eftersom hon vägrade ta nappflaska.....
Och man blir låst av amningen ju längre man håller på....

Idag ska jag ta mig en promenad tror jag för att se hur mycket jag kan provocera mina luftrör/lungor...
Må så gott i solen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0