1 MAJ........






Idag var det mummaväder ute...
Passade på att städa bort några måsten från Tinelinlistan...
Först ett dåligt samvete...
Nämligen besök på kyrkogården hos Mela och Mamsen...
Har inte varit där sedan Myran föddes...
Usch på mig...

Rensade bort den trötta ljungen som stått sen i höstas, klippte ner kärleksörten och planterade gula penseér..
Gillar inte gult med det var de enda jag fick tag på idag..
Det är snart dags att plantera sommarblommor så de får duga tills dess.

Sen tog jag tag i gårdens framsida...
Rensade kirskål i förbannelse, krattade mossa och hundhår och slogs blodig med rosenbuskarna...
Satte igång vattenspridaren över den torra gräsmattan i hopp om att grässtråna orkar titta över ytan innan mossan anfaller igen...

Har tvättat mattor som fått torka i solen och hunnit titta på landskamp på TV....

Nöjd med min 1:a maj trots att jag inte tågade med plakat och skallade uppmaningar i City...
Frisk luft, sol, fågelkvitter och en respektabel framsida, städat hos Mela och ljus tänt hos mamma gör mig glad i själen ändå...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0