SJUK-BLOGGEN......




Så har det gått några dagar sen sist och jag har vilat...
Efter läkarbesöket i onsdags och en stor kasse mediciner med hem från apoteket hade jag strikta order om detta..
Som om jag kunnat göra nåt annat då när lungorna låste sig så fort jag gjorde något mera ansträngande än kliva ur sängen : (

Fick akutbehandling när jag kom till hälsocentralen...
Flytande kortison och inhalering med luftrörsvidgande mediciner med 10 minuters mellanrum...
Hade kassa spirometervärden när jag kom in och höjde dem med över 100 liter efter 2X2 minuters inhalationer..

Fömodligen blir mina slemhinnor inflammerade av all hosta och bildar då veck som bakterierna frodas i...
Därför ska jag äta BÅDE kortison (för att ta ner inflammationen) och antibiotika (för att ta bort bakterierna) i 10 dagar..
Dessutom dubbla doser pulmicort morgon och kväll och Bricanyl så fort jag ska göra nåt mera ansträngande (som att gå ut med hundarna(!) tex)

Känner att jag fått något mera ork och blir inte lika flåsig när jag rör mig men är långt ifrån OK....
Torrhostan börjar ge sig för en mera slemmig hosta och det är väl iofs bra...
Rösten tar dock stryk av hostan och pulmicorten så det är väl tur att jag inte har nån att prata med på dagarna : /..... Dessutom skakar mina händer som om jag hade Parkisnson efter all Bricanyl..
Tur att jag inte är kirurg.....

Det får räcka med sjukprat nu...Vill inte att det här ska vara en sjukblogg men vad gör man??

Längtar efter Myran...
Att snosa bäbishud....

På söndag hoppas jag vara så OK att jag kan bjuda hem Sonfamiljen och Dotterfamiljen på middag...
Då blir det dubbelbäbisdos så att jag ska klara mig ett tag...



Kommentarer
Postat av: Anonym

Krya på dig!

2012-03-02 @ 16:17:13
Postat av: Tinelin

Tack...Det är tur att man är envis i alla fall :)

2012-03-02 @ 17:07:53
Postat av: Anonym

Med envishet kommer man långt :) men glöm inte att lyssna på kroppen...

2012-03-02 @ 22:23:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0