FÅNGA DAGEN, ELLER?...............




En som vanligt fullsmetad vecka har avlöpt och jag har som vanligt fått lägga bloggen åt sidan under tiden...
Dottern har haft slutrusch inför sin examen och vi har haft Myran vid flera tillfällen när DotterSambon jobbat..
Men nu är hon färdig och kan lägga till beroendeterapeut till sitt CV... Så stolt är jag över henne som klarat av sina studier samtidigt som hon är spädbarnsmamma och har en sambo som jobbar väldigt mycket...
Duktiga Duktiga Du ♥♥♥

Stor blev sjuk igen....
För vilken tur i ordningen???
Var vaken i två dygn för passning när hans mage körde igång....
Vi har nattpromenerat var annan timme och mött morgonljuset och hört fågelsymfonier utan like...
Det är kanske på nätterna man ska njuta mest av sommarens ljushet??

I fredags fick Sonen ha dagspasset med Stor...
Jag kunde inte vara hemma då många av mina kollegor har semester just nu...
Han ringde mig strax före lunchen....
Nejdå, magen var oförändrad men han hade fastnat med ena klon i och dragit sönder den...
Klon var bruten bakåt enda nere vid pulpan....
Så det blev veterinärbesök, sövning och klodragning......

En groggy Stor kom hem.....
Som glömde bort att säga till när magen körde och det bara kom på golvet lite här och där....
Nice......

Igår morse ringde telefonen väldigt tidigt...
En kollega till Mannen talade om att det brann av bara h*****e på firman...
Den känslan är inte av det angenämsta slaget...
Mannen körde nog den dryga milen i 190 och möttes på krönet av en rökpelare utan like....
Många tankar hinner rinna genom hjärnan då...
Ett helt livsverk på väg upp i spillo....
När han kom fram såg han att det var inte huset....
Någon hade med hög fart kört in i vår turnebuss och fattat eld....
Bilen var helt utbränd, en förrådsvägg hade blivit svedd och det var omfattande skador i fronten på vår buss men ändå...
Lättnaden var total och man inser hur skört allting är....

Vi har firat Brorsdotterns student, firat Fröken Pianos födelsedag och äntligen fått träffa hennes lilla pojke...
Myran var med och en 3 1/2 månaders bäbis är enorm bredvid en liten 4 veckors....

Jag har kämpat med dietkost till en dreggeltiggande hund och det har gett resultat...
I morse kom det korvar istället för  brunsås.... :D

Ibland känner man sig odödlig fast dödstrött....
Gräsmattorna blev klippta, huset blev städat och idag ska jag åka till Mela och göra fint hos henne....

Men snälla......
Låt nästa vecka bli mindre intensiv............



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0