SOMMAR SOMMAR SOMMAR, ELLER.........

 
 
Utanför Tinelinfönstren idag oavsett var jag befunnit mig har regnet vräkt ner....
Ingen idé att ha hatt heller för den hade blåst all världens väg i vinden idag....
Ingen mild sommarvind utan rejält höstrusk.......
 
Tycker synd om grannen som blivit tilldelade tidig semster av sitt jobb och har således junisemester i år...
Vilken mardröm,,,,
Han har väl kunnat räkna soldagarna på sin ena tumme ungefär.......
Att veta att man ska jobba ett helt år efter en regnsemester utan like är straffarbete......
 
Tänk om man dessutom har ett inomhusjobb i tex en galleria där man aldrig ser vädret utanför utan får förlita sig på hur kunderna kommer in i affärerna...
Paraply-regn, Is i skägget-antingen snöyra eller svinkallt, linne och shorts-förmodligen sol och värme men man vet ju inte så säkert, det kan ju lika gärna vara protester mot just såna här somrar....
 
När jag var barn var det ALLTID sol på sommaren.....
Badbussen, Rockringar, Tshirts och Puss & Kram jeans.........
Skrubbsår, solsveda och kliande myggbett....
Övernattningar i vår sommarstuga utan el, toa och vatten. Med fotogenkamin, fotogenlampor, vatten i dunk och sina behov utträttade man i skogen bland myrorna...
Om man inte kunde hålla sig och springa hem till farmor som bodde några hundra meter bort......
Men jag var feg och gick sällan eller aldrig skogsvägen ensam......
 
Somrarna var förmodligen både fulla med regn och långtråkighet även på den tiden men det har minnet i såna fall raderat....
Till skillnad mot nu när man är vuxen.....
För då minns man bara de regniga, kalla, blåsiga somrarna och semestrar som regnar bort........
Min semester börjar om två veckor och kommer väl i alla fall det fina sommarvädret....

Tills dess får jag väl stå ut.....
Jag har ju i alla fall ett jobb där jag får vara ute nästan hur mycket som helst och missar jag de fina dagarna på semestern så kan jag ju ändå njuta de på betald arbetstid......
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0