GOTT & BLANDAT........






Lång helg och lång bloggpaus...
Har inte gjort många knop alls och det har varit fantastiskt skönt faktiskt...
Fredagen tillbringade jag on my own då Mannen i huset var långt söderut i landet för att köpa STORA, TUNGA saker till firman...
Att skumpa lastbil en hel dag från klockan fem på morgonen kändes inte som högsta prio för mig som dessutom sett JVM-finalen till strax före fem....

Så jag vinkade av honom och kröp in under täcket och sov fram till nästan tolv....
Tur att Stor & Liten har festblåsor...
Fredagen var slö och jag är glad att JVM är slut eftersom det inte blivit mycket sömn på nätterna den sista veckan.....

Igår spelade jag och Fröken Piano Brunch i Baren och det var förvånandsvärt lite folk där....
Det är väl alla nyårslöften om ett hälsosamt år som gjorde att man inte kan sätta sig och mula i sig dignande buffé av fettdrypande, sockerstinna produkter...
Jaja, vem håller egentligen ett nyårslöfte så snart är allt som vanligt i BrunchBaren igen... : )

Vi slutade spela klockan tre och det blev bråttom att packa ihop, lasta bilen och ta oss upp till GodisArenan för att se hockeymatchen mellan den båda Kaffelagen som startade klockan fyra....
Nätt om tiden blev det men vi intog ändå våra sittplatser Mannen och jag precis vis pucknedsläppet...

En kanonmatch var det och Tinelinstadens Kaffelags forne tränare som numera huserar i motståndarkaffelagets bås fick en egen sång av vår Hejaklack...
En mindre smickrande dessutom..
Undrar om han lyssnade och om han tog åt sig??
Hursomhelst förlorade BortaKaffelaget stort och det kändes hur härligt som helst i en fullsatt GodisArena med stående ovationer till Hemmalaget....

Idag är det soffhäng efter en lång sovmorgon och ikväll vankas det bio med Stig-Helmer........
En lagom härlig långhelg som dock gått alldeles för fort...
Precis som all ledighet gör....
I morgon startar allvaret igen.......

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0