FÖR-SMAK........




Tittar man på termometern utanför köksfönstret visade den 15 grader plus mitt på dagen...
I solen....
Riktigt så skönt kändes det inte på vovvepromenaden för det blåste snålt kring öronen...
Solen nådde inte ända fram till solhörnet på framsidan så jag kunde inte sätta mig i lä där heller...
Men fåglarna kvittrade och solen värmde och känslan av att våren inte är allt för långt borta infann sig i alla fall....
Dottern har 25 dagar kvar till BF och då är det den 18 mars....
Måttstocken för MIN vårstart har jag sedan länge satt till den 17 mars så drygt 20 dagar bort är våren...

Igår kväll spelade vi Storpärldans i  Grannstaden....
Sedan urminnes tider spelar vi just den omkring det här datumet varje år....
Pärlor från hela Tinelinlänet trängs över middag och dans......
Pärlor som parkerar sig på scenen för dans, lufttrummor, tamburinkomp eller bara för att visa sin uppskattning......
Dansgolvet är fullt av dansande, sjungande, kramandes, pussandes pärlor i alla olika former och färger.....
Nästan ingen annan publik är så tacksamma att spela för som de.....

Kvällen avlöpte fint trots Mannens dubbelsidiga ögoninflammation och mina hesa stämband som gjorde kvällen tungsjungen...
Men det blev en lång dag och det var skönt att komma hem igen frampå småtimmarna...

Idag har Mannen tagit Sonen med sig för att köpa fynd i Dalarna så jag har passat på att sanera huset från hundhår...
Renbäddat, tvättat, dammsugit och torkat golv....
Tänkte hinna med en sväng till affären och handla middag också innan hockeyn börjar på TV......

Dagens snackis....
Whitney Houston död....
Inte helt oväntat men väldigt onödigt och slöseri på en helt underbar röst innan drogerna förstörde den....
Hoppas du finner frid nu....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0