ÄLSKADE STOR.........




Det spelar ingen roll hur många gånger jag sätter på mig skämsstruten tiden räcker aldrig till numera att logga in på bloggen dagligen...Åtminstone inte för tillfället....

Sen sist har jag haft en väldigt sjuk Stor hemma....
Trodde faktiskt att han skulle dö ifrån oss....
Han haltade obestämt, hade svårt att ta sig upp när han låg ner, orkade knappt gå och skrek till av smärta vid vissa rörelser...

Dags att boka in veterinärbesök och där var vi igår...
Fyra timmar tillbringade jag och Sonen med en flämtade, stressande Stor och väntade på domen....
De hade upptäckt en tumör i testikeln och ville ta prover och röntgen för att se om det hade bildats metastaser i kroppen....
Det blev en nervös väntan....
Sonen och jag pratade om hur vi skulle göra om de upptäckte att cancern hade spridit sig....
Att inte var egoistiska och låta honom lida...
Men hur skulle jag kunna släppa taget om den trogna vän som är vår sista länk med Mela???
Hennes lyhörda fyrbenta kompis som kände in vibbarna om det var nån försämring på gång med Mela...

Usch, det var hemskt att vänta.....
När veterinären väl hade tid att prata med oss sa hon att alla blodprover var bra.....
Nu skulle hon bara se röntgenbilderna....

Ytterligare väntan och när vi gick in på rummet igen sa hon: Det finns flera förändringar i ryggen.......
Metastaser? frågade jag...
Nej, såna såg jag inga av så han kan nog leva med sin testikeltumör utan att den besvärar honom, sa hon....
Men däremot såg hon att det bildats benbroar över kotorna i ryggraden vilket gör att ryggraden till slut stelnar som om han vore stelopererad.....
Går det att smärtlindra, frågade jag....
Ja absolut och när smärtan avtar kan sjukgymnastik, lagom motion och några kilos bantning få honom att må hyfsat bra i fortsättningen....
Tack och lov....
Vår Stor är en överlevare och firar sin 11:e födelsedag idag. (med ben och gurka eftersom han inte får mera godsaker hädanefter) Och med två dagars maxdoser ser han betydligt gladare ut idag än igår morse och stegen ute var lite längre....

Så den här natten hoppas jag kunna sova.....
Den varan blev det inte mycket av förra natten då jag var uppe och tittade till honom flera gånger....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0