MÅNDAGS-SUR......





Måndag igen och en heldags studiedag inomhus med kacklande kärringar....
Jag är van att vara ute åtminstone en gång per dag så skallen dunkande rytmiskt fram på eftermiddagen...
Hade min laptop med mig eftersom alla behövde sitta vid datorer idag och ingen jacka med mig eftersom Mannen lovat hämta mig då Sonen lånat min bil......

Strax innan vi skulle sluta ringde Mannen dock och sa att jag fick gå hem för han skulle inte hinna....
Ingen jacka, datorn att bära på och en tilltagande huvudvärk och lite extra gnäll gjorde att en kollega förbarmande sig över mig och körde mig hem... Tack M : )

Nåja, tänkte jag....
Jag kan lägga omkull mig på soffan en stund efter ett dyk i pillerburken eftersom Stor & Liten är med Sonen....
Jo, pyttsan.....
De stod lika glada som alltid innanför ytterdörren när jag kom hem och ville ut...........

Så efter en sväng med de ska jag i alla fall lägga mig i badkaret och skölja av mig mitt dåliga humör och skallebanken så kanske jag är en trevligare människa sen.....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0