EN ELDIG KVÄLL..............




Ikväll har vi haft brandutbildning på jobbet....
Efter en heldag med ungarna skulle då knappt tjugo kärringar sitta tyst i lekhallen och lyssna på en föreläsning om vikten av att agera brandman själv OM olyckan skulle vara framme......
För stationen i Tinelinstaden är inte överbemannad precis och innan brandbilarna var framme skulle hela förskolan vara finito och vi skulle inte ha någon stans att ta vägen i morgon.....

I mitt stilla sinne lade jag till ytterligare ett yrke i mitt CV......
Om-och-utifall-det-börjar-brinna-brandman....
Inte illa att bli en sådan på tre timmar när Dottersambon har pluggat i tre år för att bli brandman....

Kvällen avslutades på gatan utanför huset med kacklande kärringar, en brandman och en släpkärra med brandsläckare,,,
Plus ett kar med gasol som tändes dåd och då medan vi två och två bombarderade elden med släckarna, när vi väl fått ur sprinten............

Ja det är väl en baggis att släcka låtsaseld övervakad av en brandman men om det börjar brinna på riktigt så vette katten....
Brandsläckarna sitter dessutom högt upp på väggarna för att inte barnen ska leka med dem så det första problemet blir väl att få ner de..........
Om det inte blir tilt i skallen som det blivit en gång då jag inte ens kom ihåg numret till SOS......

Alla titlarna i mitt CV kan ju inte fungera samtidigt, eller hur???



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0