DOFTER FRÅN VESPAN........




Min läkare ringde igår och tyckte att jag skulle göra en lungröntgen eftersom jag inte blivit bättre.
Så jag åkte till sjukhuset under Drop-in tiden idag på förmiddagen....
Mannen hade bilen så jag rustade mig för en tur på vespan.......
Temperaturen låg på noll så jag fasade lite över att hostan skulle löpa amok innan jag kom hem igen.....

Men resan dit gick bra och trots att väntrummet var knökfullt av hostande, väsande människor så gick det hyfsat smidigt ändå...
Jag hade lite att uträtta på vägen hem så jag tog det lugnt...
Svängde förbi skatteverket med papper som skulle in och kände på tisdagspulsen i stadstrafiken....

Åkte genom min barndoms kvarter och slogs av dofterna som följt mig genom livet...
Den oväntade kaffedoften så förknippad med pappa slog emot mig när jag svängde av till hälsocentralen för att hämta mitt läkarintyg.....
Doften från den lokala korvfabriken kittlade i näsan när jag svängde ut på leden som för mig hem.......
När jag korsade stora vägen letade en illaluktade doft sig in från reningsverket och i sista backen hem kom den välbekanta doften från pappersfabriken där det egentligen borde lukta hav.......

Att susa fram på vespan är en oerhörd frihet och sinnescentrum får jobba för högtryck med att sortera och memorera dofter och intryck jag möter efter vägen.....
Att den var mammas viktigaste ägodel det har jag förstått nu......



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0