LÖRDAGS-REFLEKTIONER........




Lördag igen och jag reflekterade över veckan som gått när jag i morse gick morgonpromenaden med hundarna......
Den ena hunden som alltid vill vara till lags, inte gillar bråk, som alltid drar mot framtiden med nosen i backen, effektiv, snabb och målmedveten...
Han som inte tar sig tid att stanna upp och reflektera.....

Den andra hunden som går sina egna vägar, gör det han tycker är roligt, stolt, med nosen i vädret, njutande av här och nu........
Han som inte har så bråttom, det man hinner hinner man, klok och kramig.........

Jag vet så innerligt att jag är som den ena hunden trots att jag egentligen skulle vilja vara som den andra....
Eller ännu hellre en mellanmjölksblandning av båda två.........

Två hundar i samma familj men så olika varandra.........

Ja såna flummiga reflektioner kan man göra en solig lördag på morgonpromenaden med familjens hundar...
Istället för att njuta av solen, fågelkvitter och att vara här och nu.........

Ha en skön lördag och glöm inte att ställa fram utemöblerna (klockan) innan ni går och lägger er ikväll.......




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0