HOPPFULL...........




Igår ringde Mammas Särbo....
Han hade varit hos sin son i södra Sverige....
Sonen har vaknat och kommit ur respiratorn...
Blivit av med sondslangar och syrgas.........
Han är trött, kan inte äta själv, känner inte alltid igen familjen som finns runt omkring honom.....
Han har kraftig huvudvärk och sover mycket.....

Men han är flyttad från intensivvårdsavdelningen till en avdelningen på ett sjukhus som är närmare hans hem....
Hur lång tid det tar innan han blir återställd eller om han ens blir återställd vet ingen....
Nu väntar man bara på att han ska bli så pass stark att han kan skickas till rehabiliteringsavdelning i sin hemstad......

Men Mammas Särbo lät för första gången på länge gladare på rösten.....
Och hoppfull.........
Kanske blir det ett slut på sjukhushistorier för ett tag.........

Idag fryser jag.....
Känner mig ruggig i hela kroppen trots vårvärme utanför fönstret........
Tur att jag har helg idag.......
Och tur att jag inte ska till skolan i morgon......

Jag ska bara ta igen mig och läsa en del böcker som ingår i kurslitteraturen......


Ha en skön kväll



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0