EGENTLIGEN............




Herregud vad det var svårt att gå upp i morse....
När klockan ringde klockan fem var det becksvart ute...
Och hela tiden malde det i hjärnan.....klockan är EGENTLIGEN bara fyra........
Nej sommartid är sannerligen ingenting för mig.........
Det tar minst en månad innan jag är i fas igen.........
Jag var ju dessutom inte trött igår kväll när klockan var elva för då var den ju EGENTLIGEN bara tio........

Så där håller jag på, fram och tillbaka.....
Istället för att ta klockan för vad den är........
Magen var ju inställd som vanligt....
Frukostsugen halv nio fast klockan EGENTLIGEN var halv åtta.....
Lunchkurr halv tolv fast den EGENTLIGEN var halv elva.............

Nu har jag gått från jobbet klockan ett fast den EGENTLIGEN är tolv....
Lika trött som efter en vanlig öppning....
Så när jag tar en liten stödvila nu sover jag ju inte bort hela eftermiddagen....
För när jag än vaknar är klockan EGENTLIGEN en timme mindre  :)


Tick Tack på er......



Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja visst är det märkligt att man hela tiden tänker vad klockan egentligen är. Fast det känns ändå trots allt som att eftermiddagar o kvällar blir lite längre.

2011-03-28 @ 14:35:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0