SOMMAR HOS TINELIN........



Så har jag då fått ner de flesta av mina reaplantor i krukor....
Ombonat och cleant som Mannen sa när han kom hem igår.....
Gräset är klippt och rabatterna rensade.....
Premiärgrillade igår kväll, det hör sommaren till att äta grillat.... Gjorde kycklingspett, ris och kall sås med mangocurry......
Jordgubbar och glass.......

Idag tog jag tag i uppdrag sanering från övervåningen och neråt....
Rent och snyggt med rena mattor på golvet.......
Sen satte jag mig i solen för att lyssna in nya låtar med Bandet.....
Minns alla varma sommardagar som tonåring när jag släpade ut saft, tidningar, radio, blomspruta, solkräm mm för att en halvtimme (max) senare gå in igen....
Har alltid haft svårt för värmen speciellt när det blir hett om huvudet......

Men med trädgårdsslangen i högsta hugg chockade jag övre delen av Tinelin då och då med kallvatten så det gick hyfsat att sitta ett par timmar i solen........
Behöver få en annan färg en kräftröd till bröllopet vi ska på om ett par veckor...
Stor kom frivilligt och ville ha en kalldusch eftersom han liksom jag tycker att det är jobbigt med värme.....

Men nu har solen gjort ett uppehåll och bytts ut mot kraftiga vindar och mörka moln....
Åska på gång kanske???
Får väl planera att plocka in alla krukor under tak om och utifall......

Jaha, en dusch på det här och en tur till affären kanske???




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0