SEMESTER I SIKTE.........


Den här långhelgen börjar lida mot sitt slut och jag laddar för fyra ynka dagar kvar till semester....
Fyra ynka dagar kvar med mina arbetskamrater som jag jobbat, slitit, skrattat och utvecklats med i flera år....
När jag kommer tillbaka från semestern är jag visserligen i samma hus men med nygamla kollegor och en annan åldersgrupp.....

Den här helgen har varit lugn......
Midsommaraftonen tillbringade jag och Mannen med en av mina bröder och hans sambo. Vi åt länge och gott, pratade om allt och inget och satt länge på altanen medan natten aldrig mörknade.....

Midsommardagen övningskörde jag med Dottern och hamnade på efter en stund vid bangolfen söder om Tinelinstaden....
Jag, Dottern och hennes sambo tog oss en match.........
Sen åkte vi hem till oss och grillade....
Sonen ringde sent och frågade om vi kunde hämta honom i Uppsala......
Det gick inga tåg till Tinelistaden från Sthlm på lördagsnätterna.......
Så Mannen och jag styrde kosan söderut strax före elva för att hämta hem Sonen som tillbringat midsommaren i London.......

Efter en lång sovmorgon tog jag tag i tvätt och annat plock hemma och här sitter jag nu med ena ögat på en film på fyran och det andra i bloggen för att uppdatera......

Snart väntar sängen och sen som sagt fyra ynka dagar innan en välbehövlig semester på sex veckor väntar.....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0