DAGENS FILOSOFI......




Tillbaka till verkligheten skulle man kunna kalla den fas jag går in i nu....
Efter en hysterisk, intensiv, rolig, utvecklande tid som student väntar nu vardagen med heltidsjobb igen...
Både skönt och sorgligt...
Alla människor borde få /ta chansen till vidareutveckling.
Se världen med lite andra ögon än de man ofta får när man trampar runt på samma ställe år ut och år in.....

Tre veckors heltidsjobb innan den längsta semestern i hela mitt yrkesliv, föräldraledighet borträknad......
Sex veckors ledighet innan nästa fas tar vid....
Den att bryta upp från "min" avdelning med stora barn för att börja jobba med de yngsta......
Jag ser inte fram emot det, jag skulle ljuga om jag sa något annat, men försöker att se positivt på det....

Var sak tar sin tid är filosofin jag lever i nu....
Just idag går tiden åt till att stortvätta och sanera Tinelinhuset.........
Visst är det märkligt hur huset fallerar trots att man bara varit hemma för att sova den här veckan?

Ha de



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0