STOR-TVÄTT.......




Dottern sov hos oss natten till igår då hennes sambo jobbade natt och hennes idiotgranne i lägenheten under hade bråkiga besök som slog sönder fönsterrutorna och halva inredningen...
Dottern vågade helt enkelt inte vara ensam och ta sig genom trappuppgången tidigt i går morse när hon skulle till jobbet....
Vilken tur att de flyttar till lugnare område snart....

Som sagt var hon klev upp vid sex och jag med....
Hade bokat tvättstugan klockan sju en semesterdag.....
Vem gör det mer än jag???

Dottern hade tagit med sig sin tvätt också så det var liksom dubbelpass så snäll som jag är...
Dubbla uppsättningar sängkläder som skulle manglas....
Man vänjer sig snabbt med att bara vara två i hushållet, jag som tvättade fem uppsättningar åt gången förr i världen...

Vädret var halvrassligt så jag tog ner köksgardinerna och putsade fönster när jag ändå höll på...
Man vet inte när man orkar göra det nästa gång : )
Vid två var jag klar med allt, renbäddning, tvätt, fönstertvätt, dammsugning och golvtork...
Då var jag glad att jag klivit upp i ottan trots att jag förbannade mig då........

Tog en tur till det Stora Köpcentret i Väst för att byta ett par skor som jag köpte för drygt två veckor sedan...
Båda sulorna hade släppt i fram så det såg ut som två hungriga ankor när man gick....
Det fanns naturligtvis inga likadana så jag fick ta ett par som var något dyrare....
Men det fick de bjuda på eftersom jag fick betala bensinen dit : )
Snål?? Nej bara rimligt, bensin är inte gratis heller och jag hade inte behöva åkt dit om inte skorna gått sönder : )

Förmiddagen har jag tillbringat med pappsen och en tidig fika som fick bli min frukost....
Yammie med wienerbröd till frukost : )

Idag skulle jag behöva lägga mig på alla fyra i landen och slåss med ogräs men jag vet inte om jag har lust...
Vi får se...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0