BRÖLLOPSYRA?........




Jag gillar ju kungliga bröllop så det var väl ingen slump att jag hamnade framför WebbTV:n och det Monacanska bröllopet....
Om det var bröllopsyra vet jag väl inte om jag håller med om....
Tunga mässor av flera präster med hattar på huvudet som åkte av och på beroende på vad de mässade....

Gosskörer, operasångare, stråkkvartetter och tung musik som fick mig att undra om det var en begravning istället...

En brud som inte såg glad ut och en brudgum som besvärat vred sina händer i knäet....

Inbjudna gäster som diskret gäspade bakom programmet om de inte frenestiskt viftade med det för att hålla värmen borta....

Nattvarden till brudparet och alla andra som ville ha (eller var det sista smörjelsen?)

Tur i oturen var det väl att det gifte sig borgerligt redan igår eller var det den vigseln de satt och ångrade under dagens vigsel....

Inte ens gatorna var särskilt välbesökta när de åkte kortege i öppen bil trots kravallstaket under hela resan...
Albert vinkade då och då till kameramannen för att ha någon att vinka till....

Tacka vet jag Vickan & Daniel..... De vågade ju i alla fall visa sina starka känslor för varandra inför hela svenska folket. Den här vigseln var som en dåligt regisserad B-film.....

Men jag hoppas verkligen att de får ett lyckligt liv tillsammans trots tidningarnas skriverier om Grimaldiförbannelsen i Monaco...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0