STUDENT-TINELIN



Nu börjar det närma sig.......
Jobbar den sista hela veckan innan jag sätter mig i skolbänken igen......
Har inte hunnit fundera så mycket men nu börjar det fladdra lite i maggropen..........
Det är ju 23 år sen jag tog min högskoleexamen och jag trodde nog att det var färdigpluggat för min del......
Men så dök den här 15 poängskursen på halvtid upp i lärarlyftet och jag kände bara att jag måste hoppa på det......
Fröken Piano gick samma utbildning under hösten och vem vet om vi inte kan slå våra påsar ihop även på dagtid i framtiden.......

Det enda knuxet just nu är de lärarledda kursdagarna vid MusikPedagogiska Institutet i Huvudstaden........
Jag hade ju tänkt reka var de håller till under hösten men mammas sjukdom satte stopp för det........
Ankomsttiden med tåget på tisdag är väldigt nätt så jag har dryga halvtimmen på mig OM tåget kommer in i tid att hitta mig fram till rätt adress........
Men men....
Jag kan ju alltid skylla på SJ :)

Ikväll har jag och Fröken Piano repat DansKringGranenLåtar.............
VI ska nämligen spela på Pärlornas julgransplundring på lördag med dragspel, gitarr och tomteluvor........
Hmmm....
Det känns ANINGEN sent på säsongen..........(eller annars är vi väldigt tidigt ute till nästa säsong)
Jag är innerligt trött på tomtar vid det här laget............



Vi körde igenom de en gång bara sen repade vi in några nya låtar till Barrepertoaren........
Det är roligt att vara effektiva........

En sen middag med italienskt tema, en halvtimmes prat med mammas Särbo i telefon och dags för sängen...........




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0