PLANERING VID KÖKSBORDET.......




Kvällen har jag och mina bröder tillbringat med att planera mammas begravning......
Kvinnan som ska leda den var jättetrevlig och fyllde sitt block med information om mammas liv....
Eftersom vi ska ha en borglig begravning kan de te sig hur som helst och jag tror att mamma kommer att vara nöjd med den.......
Hon avskydde verkligen sorgliga, högtidliga, uppklädda förättningar med tung musik och en allvarlig präst som predikar med monotont röstläge.......

Den här begravningen kan bli riktigt rolig om man nu får tycka att en begravning KAN få vara rolig.......
Jag hoppas och tror att gästerna kan få sig ett gott skratt till och med........
Och musik som man inte specifikt förknippar med begravningar........

Och ja...........
Huset blev nystädat och en nybakad kaka stod på bordet med nybryggt kaffe för sån ÄR jag........
I morgon väntar after workspelning i Sportbaren för Fröken Piano och mig.......

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0