I STAPLAR........




Efter åtta timmars slit både fysiskt och psykiskt har vi sorterat och packat det mesta inomhus.....
Den stora lastbilen är full av säckar som ska till återvinningen på  måndag då vi inte hann in idag..
I sovrummet står flyttkartonger staplade i väntan på hämtning från Erikshjälpen/Röda Korset.......
I vardagsrummet står urplockade hyllor också och väntar på hämtning........
I köket gapar skåpen tomma.........

Vissa möbler tog Sonen hand om........
Han har ju ett eget radhus att fylla och det känns som om Ufis flyttar med honom lite........
Andra saker hade jag svårare att hantera.......
Hennes stora nallebjörnssamling tex.....
En av mina bröder stuvade ner dem i en svart sopsäck i väntan på att någon annan kommer att bry sig lika mycket om dem som mamma gjorde........

Jag vet......Det är bara saker....gosedjur.....men för mig som vet vad de betydde för mamma hoppas jag naturligtvis att de blir omtyckta av någon annan också och inte hamnar på soptippen..........
Mina bröder plockade också ur bokhyllan.......
Stuvade i flyttkartong efter flyttkartong och staplade i sovrummet......
Det var lika bra att jag inte såg vad det var........

Själv tömde jag badrummet.........
Parfymer, tandborste, hårspray, kammar, borstar.......
Allt åkte ner i en svart sopsäck och hamnade i lastbilen i väntan på återvinningen...........
Man fick stänga av liksom.........

Den enda fördelen med den här dagen var att umgås med alla mina bröder på samma gång......
Mellan packningarna fikade vi, pratade, skrattade, åkte och käkade.......
Jag kommer faktiskt inte ihåg när vi umgicks alla samtidigt sist.......
Det kommer alltid något i vägen........
Men det var riktigt trevligt mitt i alltihop........

I morgon väntar fortsättningen......
Resten ska packas, förrådet ska plockas ur, garaget tömmas och lampor ska skruvas ner.......
Sen väntar hämtning i början av veckan och städfirmans flyttstädning........
Och sen då?............
Ja sen är åren på mammas gata borta för alltid...........



Kommentarer
Postat av: Tommy

Jag tycker också att det är trevligt att umgås med alla mina syskon mitt i eländet. Det kan vi väl fortsätta med.

2011-01-16 @ 00:13:16
Postat av: Tinelin

Absolut :)

2011-01-16 @ 09:17:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0