EFFEKTIVA VI.........



Idag har jag, Sonen, Dottern och hennes sambo slitit hund i Sonens radhus........
Tapetserat klart köket, installerat ny kyl och frys, slipat väggar i sovrummet, tapetserat sovrummet, målat klart lister i köket, installerat en ny toastol i badrummet och SANERAT hela badrummet!!!!!

Snacka om en snuskig person som bott där före Sonen.......
Badkarets botten var täckt av en gulbrun kalkkåda som inte gick att få bort trots att den fick ligga i blöt i två dygn med starka medel......
Gav upp och bar ut karet för att ta tag i golvet och golvbrunnen istället..........

Gamla schampoflaskor, leksaker, hårsnoddar, och samma gulbruna sörja fastkletat på hela golvet........
Golvbrunnen var svart och täckt av gammalt hår...........

Tur att man är luttrad.........
Dottern klarade av att göra rent i handfatet men höll på att kräkas när jag tog bort badkaret.........
Klorin, Kalkosan, Skurmedel....
MEN INGENTING bet på skiten.............

Hämtade en degskrapa och en spackelspade och började helt sonika att SKRAPA bort skiten..........
DET FUNKADE!!!!!!
Med ett rent golv, en hårfri och en någolunda vit golvbrunn tänkte jag att funkar det att skrapa golvet så borde det funka att skrapa badkaret också.........
Annars måste vi ju i alla fall köpa ett nytt........

Så jag började försiktigt och såg att den kådliknande smeten gav med sig under skrapan.......
Inga repor blev det heller..........
Så nu är badkaret rent liksom resten av badrummet och toastolen på plats med hjälp av en kollegas sambo som bor granne med Sonen........

Ett rent kök med allt glas och porslin rendiskat i rentorkade skåp..........
Rena fönster och nystrukna gardiner............

NÖJD ÄR BARA FÖRNAMNET.....
Trots att jag känner mig skitigare än skitigast...........

Sonen bjöd oss på MAX innan vi for hem och nu väntar sängen...........
I morgon är det vardag på jobbet igen

Tack och Bock



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0