ÄR DET VÅREN ♪♫♪♪ ♫.......





Idag känns det nästan som om våren är på väg...
Trots meterhöga drivor utanför fönstren så visar termometern sig från rätt sida av plustecknet och en blek sol försöker leta sig genom molnen....
Men det ÄR mars månad på tisdag så jag tycker att vintern kan Ta sitt pick och pack och lämna norden nu.........

Tog en sväng på stan idag och det är sannerligen inte ofta......
Har liksom inte det inbyggda behovet av att springa i affärer....
Mannen har helt enkelt tur som INTE är gift med en shopoholic...
Jag köper nåt när jag måste, som idag....
Sen kan det iofs slinka med något annat som jag kanske INTE behöver just då, men å andra sidan är det så sällan jag behöver nåt så därför jämnar det ut sig......

Idag behövde jag en ny foundation, eller slipgrund som Sonen säger eftersom de jobbar med bilar som behöver bli släta innan lackeringen......
Ta en grov slipgrund säger han jämt men det tyckte inte den trevliga expediten i sminkaffären som sa att jag hade så fin hy att jag bara behövde lightversionen av  foundation....
Det du Sonen...Har ni lightversion till bilarna?

Men det slank med en ny mascara och två tröjor på rean också.........
och en räksallad att äta hemma...........
Tops och klädborstar........
Fast klädborstarna var inte onödiga såg jag när jag tittade ner på min afganska mattjacka som normalt är svart...
Vilken tur att jag bytte till en beige (samma färg som Stor & Liten) innan jag åkte hemifrån....

Den kappan är het i år trots att jag köpte min för halva reapriset för två år sen....
Den som spar han har...........

Nu ska jag dejta min kära dammsugare en stund innan jag kryper ner i badet.......
Vaknade nämligen med en dundrande spelbakis i morse men hade en radiointervju inbokad klockan 10 så det var bara att masa sig ur sängen.....

Ikväll spelar vi i Baren jag och Fröken Piano så det gäller att bota skallebanken innan dess....


Ha en skön lördag mina vänner



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0