SNABBA PENGAR.....




Idag hade de en en hög timpenning på hälsocentralen....
Ringde dit i morse eftersom mitt underben inte ser vidare värst ut efter fredagens heroiska räddning av slutstegsracken som vickade ur släpvagnen....
Jag kunde stå ut med smärtan just då, och även med den matchande blåsvarta färgen till mina engelskt blå ben...
Men den ettrigt röda fläcken som blev större och större för varje dag och som svider/sticker/kliar och gör förbannat ont helt enkelt fick mig att ringa i morse....

Tog ledigt på eftermiddagen (det skulle jag vara iaf) och styrde kosan mot HC i min barndoms kvarter när blåsten var som värst och gjorde min tvåhjuliga färd något vinglig....
Kom in till sköterskan (100:-) som efter en halv minut tyckte att doktorn skulle titta på det eftersom hon misstänkte att det var en infektion som behövde behandlas....

Läkaren som tog emot mellan två patienter (50:- tillägg) gav mig 2 minuter där han kände på mitt ben och sa att det INTE var en infektion utan en inflammation och som jag kunde köpa receptfri salva på apoteket för och käka Ipren....

Varför gick jag inte direkt till apoteket och bad de ställa diagnos?
Jag hade tjänat in både 150 : - och den blåsiga färden fram och tillbaka....
Men det är väl tacksamt för HC med såna patienter.....
50:- i minuten och inte ens behöva lyfta arslet från stolen.....
Det är kanske ett sånt jobb man ska skaffa.......



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0