MIN HELG PÅ ÅLAND.....



Hej Hej

Har inte glömt bort er bara varit upptagen i helgen.....
Startade redan halv fem i lördags med packning och förberedelser eftersom vi skulle möta upp bandet kvart i sju...
Vi var ju tvungna att vara på plats i hamnen redan klockan nio så det var inget att vänta med...
Vi lastade på turnébussen på båten och styrde fören mot Åland......

Kom fram till Eckerö vid ettiden lokal tid och körde de dryga tre milen till Mariehamn och Ålands största hotell Arkipelag...
Fullt med folk i hela stan och poliser i varje hörn....
När vi kom fram till hotellet fick vi reda på varför..........
Finlands president var i stan och bodde dessutom på samma hotell.......

Vi riggade anläggningen och soundcheckade innan vi blev bjuden på superb mat..
Därefter bodde vi in oss på våra hotellrum och tog en stödvila innan det var dags att göra sig i ordning för kvällens spelning som startade kl 22,00.

Eftersom det var fullt med aktiviteter på stan med olika band och musiker och dessutom fint väder varnade personalen oss om att det kanske blev lite folk......
Men det kom folk redan innan tio och dansgolvet var fullt hela kvällen.....
De fyra spelpassen gick jättefort och snart var klockan halv tre och det var dags att starta sista dansen.....

Vi tog oss en tur genom stan efteråt och det var fullt med folk överallt...
Jag somnade nog inte förrän efter fyra och klockan ringde vid åtta på sändagsmorgonen.....
Vi skulle hinna käka frukost och sedan plocka ner anläggningen och packa bussen för att checka in i hamnen före tolv.......

Jag var ganska mör när vi tog plats i restaurangen på färjan.....
Trött i kombination med en del gungade på vägen hem gjorde mig helt slut i skallen och när vi kom hem vid halv sex fixade jag snabbt lite mat, rastade hundarna extra tidigt på svajiga ben och gick i säng strax efter halv åtta....

Så i morse var jag mör när jag gick upp....
Jobbade 7,30-19,00 och det såg  jag inte fram emot just då...
Dessutom hade vi fyra inskolningar på förmiddagen så att inte jobba var inget alternativ.....

Men det var värt det för den här helgen var fantastiskt rolig och att spela på det hotellet är något jag verkligen hoppas på att få göra igen...
Trots att jag måste åka båt för att komma dit......




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0