KLONEN...........




Det börjar kännas att det var en uppelångtföretuppendag idag....
Mannen åkte till jobbet före fem så då klev jag ur sängen jag med....
Rev ur sängkläderna eftersom jag har tvättstugan ikväll och bäddade rent innan klockan var kvart över fem...
Duschade fixade matlådan, rastade Stor & Liten och sedan var det dags för resa mot jobbet........

Full rulle med alla inskolningar och alla andra barn fram till halv två då jag gick in på min "gamla" avdelning för att andas lite bekant luft innan jag styrde kosan hemåt och en vovvepromenad igen....

Nu funderar jag på två saker......
Ska jag nappa på soffan eller tro att pappsen kommer hit?
Han åker ju in till Tinelinstaden från Långtbortiskogen varje onsdag och brukar passa på att komma på visit när jag slutar tidigt........

Vilken tur att jag jobbade undan det mesta igår när jag ändå hade ångan uppe....
Det blev inget rep med Fröken Piano så jag passade på att klippa gräsmattan, bada hundarna, tvätta ett par maskiner, dammsuga och torka golv..........

Vilket gav mig en syrlig kommentar på FB från min trötta kollega som undrade om jag var på riktigt....
Till svar fick hon att jag är en klon av mig själv som jobbar arslet av sig medan jag ligger på soffan och vårdar mina volanger......
Så jag ska kanske låta klonen vila sig en stund innan den tvingas ut till tvättstugan........

Ja så får det nog bli.......



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0