TJUV-ÅKARE........




Idag har jag premiärkört Vespa för säsongen....
Eller egentligen.....
Idag har jag kört mammas vespa till jobbet och jag kände mig som en bov....
För trots att hon skrivit att hon ville att jag skulle ha den när hon gått bort kände jag mig som om jag tjyvlånat den som man gjorde med brorsans moppe långt innan man hade ålder inne för att köra den....

Mamma var så dödligt rädd om sin vespa att hon bara i yttersta nödfall lånade ut den till nån.....
Så när jag körde hemifrån i morse med hennes hjälm på skallen tyckte jag att hon tittade lite argt på mig....

Men jag FÅR köra den numera....
Både lagligt och med hennes välsignelse hoppas jag.........

Nu ska jag ta reda på tvätthögen som svämmar över i badrummet innan maten är klar om nån timme.....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0