KÄRRINGEN MOT STRÖMMEN......




Idag är det värsta tänkbara tiggardagen jämte Hallowen....
Små söta (nåja det går tonåringar här också) prickmålade kärringar med för stort förkläde och sjal på skallen som tigger pengar....
Eller i andra hand godis.....
Inga småsummor vill de ha heller....
Minst en guldpeng annars tittar de uppfordrande på mig.....

De här dagarna är de dagar jag slåss om att låna hundarna......
I ur och skur får det tillbringa dagen ute och det är de enda dagarna jag inte säger åt de sluta skälla.....
De flesta kärringar stora som små utmanar inte ödet att gå in på en gård med två stora skällande hundar....
Utom då grannen mitt emot.......
De har nämligen två hundar själv så helt orädd öppnade hon grinden och gick in..............

Glad Påsk, sa hon och stirrade på mig medan hon sträckte fram en korg med tjugor och kakor....
Tyvärr jag har inget hemma sa jag, men glad påsk på dig med.....
Anade jag ett stänk av förolämpning i de oskyldiga barnaögonen???
Tja, inte vet jag.....
På min tid gick man runt och delade ut hemgjorda påskkort och sjöng påsksånger....
Och visst......Visst räknade man med en och annan kola eller småpeng annars ljög jag väl........

Läste i tidningen idag att tiggeri ska bli förbjudet....
Undrar om det inkluderar påskkärring och spöktiggeri vid dörren???

Men nu tar jag kvasten och far till Långtbortiskogen och firar
VÄRLDENS BÄSTA PAPPA
som fyller år idag

GLAD PÅSK
önskas från kärringen året om.....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0