SÖNDAGSFIX............



Har flängt runt för att leta nya kuddar till Mannen och mig.......
Men hittade inga som passade nånstans till vettigt pris..........
Snart köper jag vad som helst för jag blir tokig av att ha ont i nacken varenda morgon när jag vaknar  :(

Letade en ny lykta att sätta hos Mela också men även där gick vi bet.......
Det närmar sig årsdag igen och mörkret kommer tidigt om kvällarna så det börjar bli dags att hålla lågan brinnande den mörka tiden.......
Den gamla lyktan har gjort sitt och har börjat rosta sönder.......
Helst skulle jag vilja ha en lykta som ser ut som en gammaldags gatlykta.... en sån som tändes med gas....
Men mindre förstås........
Så om nån av er vet vad man kan hitta en sån får ni gärna tipsa mig........

Eftermiddagen tillbringade Mannen och jag hos mamma på sjukhuset.......
Vi hade köpt med oss fika men hon är inte så fikabenägen längre........
Hon berättade i alla fall att hennes diabetes nästan är helt borta........
Hon behöver bara en spruta per dygn numera och även den har man börjat trappa ner.......
Kisskatetern har man tagit bort och hon går numera på toaletten när hon behöver.........
Det fixar hon själv .........
Hon har också själv börjat tömma stomin och det fungerar alldeles utmärkt det med........
Med andra ord är hon flera steg närmare hem än nånsin........

I morgon ska jag möta en kvinna från kommunen om bostadsanpassning då det finns en del som måste åtgärdas för att hon ska kunna ta sig fram hemma........

Nu ska jag fixa lite käk och matlådor.......



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0