DAGISBACILLER......




Idag är halsen svidig på ena sidan........
På samma sida är ena näsborren täppt.......
Nyser och snörvlar.......
Så fantastiskt typiskt när spelningarna börjar i helgen och jag är bokad de flesta helgerna fram till jul.......
Jaja det är bara att gilla läget.......
Har klarat värre kriser än lite halsont : )

Idag tog jag med mamma på utfärd i sjukhusets korridorer........
Hon verkade inte lika låg idag så jag hoppas att det bara var en tillfällig svacka eller att hon tog till sig det jag sa......
Påklädd för första gången på sex veckor med byxor och jacka rullade jag ner henne i den nya men otympliga rullstolen till cafeterian.........
Hon har ju inte sett annat folk än sjukhuspersonal och vi som hälsat på henne så att sitta med en räkmacka och en cola och titta på folk var en ganska spännande upplevelse för henne : )

Vi hann ta en sväng utomhus också men förutom att stolen är svårnavigerad tyckte hon nog att det blåste för kallt för att vara ute.......
Det var ju tryckande sommarvärme när hon lades in på sjukhuset i slutet av juli........
Efter middagen ville hon ur stolen.......
Den är inte gjord för att sitta i hela dagarna.....
Rumpan värker och axlarna moler.......

Liggstolen som hon hade förut har de tagit bort så det enda alternativet till rullstolen är att ligga i sängen......
Vilket alternativ sen.......
Det är väl viktigt att hon sitter upp då mycket som möjligt eftersom hon inte kan stå upp??

Jag hoppas mycket på att hon snabbt får en plats på rehabavdelningen........
Både för miljöombytet och för träningens skull........

Har i alla fall fixat så att hon kan få några timmars permis på söndag.......
Måste bara fixa lite praktiska saker och att det finns flera vuxna hemma som kan hjälpa till.....
En ramp måste fixas också.......
Men det löser sig......

Nu ska jag ta en Alvedon och gå och lägga mig

Natti Natti

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0