VEM HAR SAGT ATT DET SKA VARA LÄTT?




Äntligen slut på en ännu stressig vecka med många moment i känslobanken........
Kroppen måste var en otrolig instutition för känslosorteringar.....
Att man liksom klarar av att resa sig gång på gång när man egentligen borde vara uträknad.......

Hämtade duschstolen åt mamma när jag slutat jobbet igår.....
Hade hittat en i bra pris inte allt för långt från Tinelinstaden........
När jag lämnade den hos mamma låg hon som vanligt på soffan, rummet var mörkt och TV:n avstängd.......
Särbon satt i köket och spelade kort för sig själv........

Hon ville inte prata, hade som vanligt ätit dåligt, hade en hink beredd bredvid sig "utifall" hon skulle behöva kräkas........
När maktlösheten slår till i mig vräker man ur sig det mesta man inte skulle göra annars...........
Jag VILL inte se henne ligga som i koma okontaktbar för omvärlden........
Vad var det då för mening att hon överhuvud taget överlevde sommaren???

Eller......... Är det bara mot mig och Särbon hon är så här????
Vi som funnits nära för henne hela den jobbiga sommaren........
För när dörrklockan ringde vid sextiden och hemtjänsten dök upp ja då satte hon sig upp på en gång och pratade med henne..........

Jag sa saker som jag ångrade när jag kom hem men Mannen sa att det var bra att hon fick höra det från någon för det behöver hon..........

Det är inte av illvilja........
Det är bara av välmening.........
Livet är inte lätt och vem får inte kämpa för att klara dag för dag???

Nog om det........
Idag har jag lovat mig själv att bara göra saker jag själv vill och tycker om........
Mannen jobbar och jag har makten över både TV och dator om jag vill idag : )
Ikväll är det dags för Barspelning med Fröken Piano igen och det ser jag faktiskt fram emot


Kram på er



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0