SUCKEN I MAGEN.........




Det kändes ganska bra igår sedan jag pratat med mamma och hon ringde onkologen för att bli bedömd av en annan läkare......
Både hon och jag fick en annan gaist i kroppen....
Hon blev till och med hungrig och ville ha mat. Både lunchen och smörgås med blåbärssoppa.....

Under kvällen berättade hon att en sköterska från Palliativa teamet hade ringt och ville komma hem nästa måndag.....
Palleativa teamet brukar sättas in i livets slutskede och varför läkaren kontaktat de har jag ingen aning om mer än att mamma berättade att hon blivit deprimerad, sover och äter dåligt....
Att hon inte tycker om att vara ensam...framför alllt nattetid.........
Döljer hon något?

Återigen sjönk jag.....
Tron på ett behandlingsförsök kändes återigen avlägset.............
Och sucken i magen blev kvar hela kvällen och en bit in på natten.....

Idag hade jag fullt upp på jobbet och hann inte tänka så mycket........
Kollegor som uppmärksammat mitt önskemål om att slippa prata så mycket om det fanns där med en klapp på axeln.....

Eftersom det är "min dag" att fixa käk åt mamma idag åkte jag in direkt efter jobbet för att kolla om hon ville ha något att äta nu...Men hemtjänsten hade redan fixat det så jag lovade isterband och dillstuvad potatis till kvällen....
Hon berättade att onkologen ringt om hennes önskemål och en remiss har blivit skickad till Akademiska Sjukhuset i Uppsala.......
Hoppas att det går fort........



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0