SCHEMA-LAGT...........



Idag är det lördag och jag ska försöka organisera upp besöken hos mamma så att de fördelas mellan mig och mina tre bröder.....
Jag har förstått att jag inte kan ägna all min lediga tid till henne.....
Jag förstår att hon mår skit efter allt hon har gått igenom men jag har också gått igenom tuffa och VÄLDIGT tuffa situationer i livet......
Herregud jag förlorade ju min dotter.........
Att hon säger att jag har ett starkare psyke än henne kan nog stämma men jag har inte fått det gratis........
Jag har levt med dödsångesten att förlora mitt barn så länge att jag blev tvungen att besegra den för att inte gå under.........
Dessutom har varje svår sak jag lyckats ta mig igenom stärkt mig.............

Nu har mamma dödsångest för att inte överleva sin sjukdom och flyr in i ångest och depression.......
Hon har under tre månader varit konstant övervakad av personer som serverat mat, tvättat, gett mediciner, bäddat, klätt på, tränat och pratat...........
Hennes särbo stöttade 24 timmar om dygnet under en dryg vecka när hon kom hem............
Men var tvungen att åka hem för att se över sitt hus och sina barn...............
Sen dess gör hon sig ännu mera ohjälplig........

Jag ordnade så att hemtjänsten stöttar även ett par gånger per natt för att hon ska känna sig tryggare förutom fyra gånger per dag. Hon har trygghetslarm som gör att hon har snabb hjälp OM något skulle hända........
Jag åkte in en sväng i natt när jag kom från Pärlspelningen för att kolla så att det funkade med nattpassen från hemtjänsten.....

I morse när jag ringde säger hon att hon inte sovit på hela natten...
Att hon försöker sova nu men det går inte......
Hon tycker att det är bäst om hon sover mycket så att tiden går........
Vart ska tiden gå????
Till att sovas bort??

Jag ska handla och fixa mat åt henne över helgen men sen får mina bröder också ta ansvaret.......
Det får väl bli något slags arbetsschema jämt fördelat eller???

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0