SPELBAKIS.......



Igår vaknade jag med den värsta spelbakisen på länge.......
Jag tillhör ju den kategorin som INTE dricker alkohol men har konsten att kunna bli bakfull i alla fall.....
Detta händer speciellt när jag har spelat och druckit extremt lite vätska under tiden.......
Det har jag ju lärt mig nuförtiden så jag brukar alltid ha flera flaskor vatten med mig, men just i fredags åkte jag nästan direkt efter jobbet och glömde flaskorna på diskbänken........

Jag är ju dessutom lite kräsen på vattensmak och vattnet i Staden i Väst smakar INTE bra.......
Kombinationen med för lite vätska, en macka till middag, hungrig på natten när jag kom hem men för trött för att fixa något så det blev sängen direkt kom då som en smällkäft igår morse.......

Jag var ju bara tvungen att gå upp i ottan dessutom......
Dotterns Sambo skulle komma vid tolv och börja spackla väggarna och måla taket i köket så jag MÅSTE kravla mig ur sängen.......
Yr, illamående, skakig, kallsvettig.....Ja ni som vet känner igen symptomen.........

Efter ett par timmars plockande var jag tvungen att lägga mig igen....
Långt ifrån färdig..........
Resorb, Ipren, tabletter mot illamående och en kall handduk över pannan.....
Stackars mig........

Upp igen efter en timme för att fortsätta.....
Ringde Dottern och talade om att jag inte skulle hinna till tolv.....
Jag måste ju handla materialet också..........
Stämde möte med dem på Materialaffären klockan ett........

Plockade det sista och drog bara en jacka över mjukisbrallor, barfota i skorna och skitig tröja.......
Omålad, blek och med skitigt hår........
Så långt från glamorös man kan bli......... : )

Efter inköp tänkte jag att jag skulle må bättre om jag åt nåt så jag sa att vi åker till den amerikanska hamburgerkedjan....
Jag kunde inte äta.....
Det växte i munnen, men jag surplade girigt i mig en stor cola.........
Väl hemma sa jag till Dotterns Sambo att jag MÅSTE lägga mig ett tag igen........
En ny Resorb, Ipren, tablett mot illamående och en kall handduk och sen däckade jag i säng........

Efter ett par timmar slog jag långsamt upp ögonen........
YEEEES!!!!
Jag var tillbaka på banan........
Klev ur sängen hungrig som en varg..........
Värmde en pirog och slukade den.........

Känslan av den frihet jag känner efter ett "bakisanfall" är enorm........
Nu fick jag tillbaka krafterna att hjälpa till.......
Men han hade redan rivit all tapet, spacklat alla väggar och börjat måla taket........
Trots att han varit ute kvällen före och varit rejält på pickalurven kunde han obehindrat både sluka en Plusmeny, min hamburgare och jobba oberört.....
Ibland är det väldigt orättvist........



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0