HAR FÅTT PÅ FOTEN.......




Förra måndagen fick jag mammas rullstolstippskydd över foten när vi var på onkologen........
Det gjorde ont som satan........
Har varit uthärdligt öm sen dess men igår brakade helvetet lös..........
Foten svällde upp, blev röd och sved........

I morse när jag skulle åka till jobbet kunde jag inte sätta på mig skon för det gjorde så ont........
På jobbet fick jag linka runt med foppatoffel på den ena foten och i strumlästen med den andra........

Ringde hälsocentralen och fick en tid på eftermiddagen.........
Tvingade på mig dojan med skosnörena så utspända som det gick och körde dit...........

Doktorn tittade länge och väl och sa:
"Konstigt, efter så lång tid....
Vad har din mamma för sjukdom?"
precis som om det spelar någon roll...........

Remiss till röntgen........
Öppet på måndag (!)
Infektionsprover (?) Nix ingen infektion.........
"Konstigt" sa hon igen..........
"Du får komma tillbaka om det inte blir bättre eller om du får feber"

Så jag linkade ut igen till bilen och åkte till sjukgymnasten för nackbehandling...........
För säkerhets skull tittade hon också på foten och konstaterade att den var varm, röd och svullen.........
Sedan ringde hon en fotdoktor som dock inte svarade men gav mig hans nummer och bad mig hälsa från henne...
Han skulle säkert lösa det......
Men förmodligen är det en rejäl inflammation, trodde hon......

Så jag linkade återigen ut till bilen, åkte till affären och fick ett infall att fråga om det fanns billiga hockeybiljetter kvar till ikväll..........
Och det gjorde det och jag köpte två till Mannen och mig.........

Sen tänkte jag......
Är jag inte riktigt klok....
Ska jag hoppa runt utan sko på arenan och klättra i trappor????

Ja tydligen för är huvudet dumt får foten lida........

 



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas det gick bra att hoppa i trappor och att du blir bättre i foten.Sen vann ju Brynäs också o det var väl ett +.

2010-11-05 @ 09:18:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0