FÖRSTA ADVENT........




Ja då är det redan första advent igen............
Åren går otroligt fort numera..........
Blir det så när man blir gammal???

Till den här dagen brukar jag baka lussebullar, ha julpyntat färdigt, köpt den första julklappen under julskyltningen.
Men känner inte att det är så viktigt längre........
Det är bara den allra första lussebullen som smakar godast och den kan jag lyxa till mig från ett bageri.......
Tomtar och julpynt samlar bara damm och jag vill numera ha en mera stilren jul........
Snygg belysning i fönstren räcker för mig........

Idag borde jag skotta fram blomlådorna vid fönstren och sätta i granris och belysning för så har jag alltid gjort.......
Då tror ju i alla fall grannarna att jag har det riktigt julpyntat :)
Eller ska jag strunta i det trots att jag tvingade ut pappa i skogen för att plocka åt mig och sedan köra det till mig i snöstormen............

Jag ska i alla fall skotta snö.............
Hoppas att någon av bröderna förbarmat sig över mammas gård så att jag kan ta mig in och byta ut sommargardinerna och sätta upp ljusstakar för det vill hon............
Hon som inte är intresserad av julen annars :)

Har betalat räkningar på morgonen och samlat ihop material till Fröken Piano och min julkonsert nästa helg.......
Vill bjuda publiken på lite mindre vanliga julsånger så det blir till att gräva långt ner i julsångspärmarna :)

En tur till mamma blir det idag med...........
Hade tänkt hinna med det Blågula varuhuset också för att köpa det som fattas till köket men vi får se.....
Och hinner jag kanske jag tar mig en tur ner till City för att hälsa Rikskändisen välkommen med stort fyrverkeri.......

Ha en bra första advent



Kommentarer
Postat av: Anonym

För varje jul som kommer tar man fram färre o färre tomtar o pynt,allteftersom barnen blir större.Ganska skönt faktiskt, att tillåta sig det.Ha en skön söndag!

2010-11-28 @ 11:07:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0