EN ENDA HELG............




Fredag igen och veckorna rusar........
Blir lite stressad av att tiden går så fort och att jag inte hinner med........
Idag ägnade jag lunchrasten åt att åka till kyrkogården för att göra i ordning inför Allhelgonahelgen......
Jag är ju där ett par gånger i veckan och oftast ensam där, men den här helgen kryllar det av folk som ska sätta ljus och kransar på sina anhörigas gravar.........
Kransar som vissnande ligger kvar tills nästa gång det är dags igen.......

Blir lika förundrad varje år........
Vad är det som gör att människor helt plötsligt tänder ljus, smyckar och planterar en enda helg om året??
Är det för att vi blir påminda veckor i förväg genom media??
Eller är det samvetet som tränger sig på en gång om året?
En helg om året fullkomligt strålar det av ljus på kyrkogården........

Jag har ju lovat mig själv att det alltid ska brinna ett ljus hos Mela den mörka årstiden...
Den här helgen har de flesta ljus vid sin grav........
Men nästa gång jag åker dit står det bara tomma gravljushållare i plast och utbrunna marschaller kvar....
Det är lika kompakt mörkt ute som vid de flesta gravar och så förblir det tills nästa år igen.........

Något att grunna på.........

Ha en skön kväll alla i Bloggetern........



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0