STARK I SVAG KROPP.....




Tittade på en dokumentär häromdagen om Candrah som skrev till socialstyrelsen för att få rätt att dö.....
När hon äntligen fick klartecken började hon fundera på helt oviktiga saker som att hon inte skulle hinna äta upp lammsteken som låg i frysen, eller om hon måste avbeställa tandläkartiden när hon skulle dö.......
Hjärnan är nog så funtad tror jag.......
Jag trodde dessutom att den skulle ta hårt på mitt psyke efter Melas tid på sjukhuset och hennes längtan att inte behöva vara med längre men det var så självklart att Candrah skulle få fatta ett eget beslut i den situationen att jag bara beundrade henne för hennes mod...
Jag förstod också då att Mela hade samma mod hon med när hon tog sitt beslut om att avbryta sina behandlingar när hennes kropp var för sjuk för att leva det liv hon ville leva....
De var båda starka människor i svaga kroppar......




Kommentarer
Postat av: Ufis

Underbara, starka människor - både Mela och Chandra. Har man samma styrka själv om man hamnar i en sådan situation?

2010-05-26 @ 21:43:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0