MÅSTE-DAG.........





Idag är det lördag och MÅSTEDAG!!!!!
I mina rabatter syns inte längre det som SKA växa........
Kan någon tala om för mig varför ogräs har sån livskraft???
Ingen näring, inget vatten och knappt nån jord behövs för att det ändå ska frodas i rabatterna.......
Ja till och med ur asfalten sticker det upp grönt här och där.......
Visst det är blommor det med men de dyra plantor jag har planterat vill jag nog föredra........

Innan jag går loss på rabatter och gräsmattor MÅSTE jag sanera inomhus......
Damm liksom ogräs lever sitt eget liv trots att Mannen och jag sällan är hemma......
Men jag märkte igår kväll när jag slog till sänglampan att det SNÖADE damm i sovrummet.......
Inte undra på att allergierna frodas och hostan aldrig går över.....

Sen är det dags för Dotterns studentbal och alla förberedelser till den.....
Framåt kvällen däckar vi väl som vanligt Mannen och jag efter en hård dags jobb : )

Tjing



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0