SANSLÖS VECKA........


Hej i vinterrusket.......

Ja var ska jag börja??
Förra veckan var bara för mycket av allt......
Måndagen började med en ovanligt jobbig dag på jobbet, massa snö och huvudvärk.....



När det var dags att krypa i säng på kvällen ringer en hysterisk Sonsambo...
De har kört av vägen och voltat flera varv och står nu på cykelbanan en bit utanför stan....
Inga större personskador men skärsår, skrubbsår och två chockade hundar står i 14 minus på skogen.....

Mannen och jag slänger oss i bilen, lämnar en chockad Dotter som vi lovar uppdatera (men glömmer) ensam hemma......
I flera timmar får vi stå och vänta på räddningspersonal som aldrig dyker upp....
Mannen har åkt in till stan för att prata med polisen som stoppat den andra bilen som varit inblandad i olyckan men som smitit...



Personerna i den bilen har sagt till polisen att Sonen har vapen i bilen därför VÅGAR inte polisen skicka ut någon ensam patrull!!!!!
Tar man inte reda på fakta först???
Tänk om det visat sig att Sonen, Sambon eller hundarna haft invärtes skador så bara skiter man i att åka....
Och naturligtvis har Sonen inga vapen, varför skulle han ha det??



Chockade, frusna och blodiga kom  vi hem efter tre på tisdagsmorgonen....
Jag skulle upp klockan fem för att spela med Fröken Piano.....
Efter flera timmar i kylan hade min röst försvunnit så tisdagens spelning blev en pina.....
Tröttheten därtill gjorde att jag mådde riktigt dåligt när dagen tog slut.....

Sonen mådde dåligt  både psykiskt och fysiskt efter olyckan och det är kanske tur ibland att Mannen och han jobbar på samma ställe så han får chansen att prata av sig......

Däckade tidigt i säng och öppnade på onsdagen så det var återigen en tidig morgon som väntade.......

Torsdagen hade jag åter spelning med Fröken Piano och den här dagen var rösten tillbaka....
Även om den lät som vanligt vågar jag inte lita på den helt........



På kvällen hade Dotterns klass sitt examensarbete med stor modevisning vad det gäller frisyrer, makeup och kläder...
Ett jättearbete de jobbat med sen i september, som krävt både kraft och energi.......
De skötte det utmärkt och showen var oerhört proffsig..
Dottern sjöng även under visningen och allt var jättebra.......

På fredagen blev det återigen en del gruff på jobbet om tider och sånt och när Dottern sedan dök upp med rödgråtna ögon och svår ångest rann det liksom över...
Hon har jobbat häcken av sig den här veckan, varit spänd, inte ätit sen i söndags, kände sig helt tom och tyckte att hennes del av arbetet var så mycket sämre än de andras (bullshit men så funkar ångest)



Jag var helt slut när jag kom hem ändå måste jag sadla om för att spela Pärldans........
Längtade efter lördagen för då skulle jag och Mannen åka bort över helgen.....


Vi tog tåget till Stockholm, checkade in på hotell, åt middag, tog en taxi till teatersalongen och såg
"Kvarteret Skatan", tog en taxi tillbaka, satt i baren och lyssnade på liveband, gick upp och lade oss, åt en stor frukostbuffé, tog oss in till stan och landade hemma vid sextiden igår kväll.....
Avslappnade men SÅÅÅÅ trött...
Skulle behöva sova en vecka....minst

Nu är det måndag och en ny vecka igen...
Borde inte bli värre än den förra : )
Spelar tisdag, onsdag denna vecka och är sen spelledig till nästa tisdag.....
Skönt faktiskt....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0