HUND-GÖRA.............


.......BLEV BLÖT-GÖRA!!!!!!







Idag har det varit en tryckande hetta....
Man skulle nästan (men bara nästan) önska sig ett hejdundrande åskväder.......
För att rensa skallen liksom.......

Stor & Liten var på besök sen igår kväll.....
Förutom att de svettas och flämtar konstant luktade de som två sura disktrasor........
Jag drar mig för att bada dem eftersom det är krångligt att få ner två vilt spretande goldenhundar i badkaret...
Då kom jag på den geniala idéen att koppla slangen i badkaret och euscha de utomhus i stället.....
Hade jag tagit slangen utifrån hade det varit iskallt och det är inte juste tycker jag.......

Sagt och gjort....efter ommöbleringar bland slangarna var det klart....
Problem 1: Det fanns ingen såpa hemma så det var bara att traska iväg till affären medan svetten lackade.....
Problem 2: Det är svårt att få hundrackarna att stå still
Problem 3: Bromsen hittade effektivt dit av vatten, såpalukt och ursvettig Tinelin.....
Problem 4: Att vara svettig var bara förspelet när två nyduschade golden hämnades genom att skaka av sig vattnet samtidigt precis där jag stod........

Men men tänkte jag...... Jag slapp ju få hela badrummet och hallen nerblött i alla fall.......
PROBLEM 5: Snabbkopplingen till slangen hade spruckit så det VAR dyngsurt i badrummet i alla fall...

Men Stor & Liten BLEV rena och luktar nu såpatvättade trasmattor igen : )




Kommentarer
Postat av: AnnaPaska

HAHa, alltid samma tur har du!

2010-07-18 @ 07:55:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0