ATT SKÄMMAS SOM MÄNNISKA...


Det märks att det är mycket jobb och att datorn numera permanent står på övervåningen....
Detta innebär att jag inte bara kan slinka in på bloggen medans jag lagar mat tex vilket jag kunde göra när den occuperade köksbordet....

Nåväl... Helgen har varit både skönt avslappnad och fylld med ångestladdade timmar i Baren med Fröken Piano då min hosta inte gärna ger med sig trots stora klunkar ur medicinflaskan... Stämband mår inte bra av envisa hostattacker : (



På söndagskvällen gick jag och Mannen på bio...
Vi såg Avatar och jag skämdes lite över att vara människa när vi lämnade bion......
Jag menar....Det är en science fiction /fantasyfilm men ändå tror sig människorna vara upphöjda över alla levande varelser och tar allt vi vill ha....
Förutom otroligt obekväma stolar i den nyrenoverade biografen (det kändes som man satt i knä på sin granne) så var den över två och en halv timme långa filmen otroligt vacker, fascinerande, spännande och sorglig och jag  rekommenderar gärna att ni ser den......

Nu väntar en slapp kväll efter en måndag med allt vad det innebär när alla barn kommer tillbaka efter ledighet samtidigt...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0