INTE STARK...........




Jag ÄR inte stark..........
Även om jag gått igenom mera än vad många gör under en livstid..........
Jag kämpar bara för min och mina närmastes existens.......
Som den kräfta jag är kan jag gå över lik för att rädda min familj.........
Tyvärr hjälper det inte alltid...........

Jag TROR inte heller på Gud.............
Men jag tror att allting har en mening och att vi i varje svårighet och prövning ska lära oss något........
Sen kan man tycka att det är totalt meningslöst att jag skulle lära mig något av att förlora min dotter i en vidrig sjukdom, eller att min andra dotter kämpar med sin ångest och sina ätstörningar...........
Eller att se sin mamma brytas ner i cancer och samtidigt strida för hennes rättigheter..........
Eller se Sonens drömmar krossas i obarmhärtig smärta................

En anonym läsare påpekade att det är ett under att jag står på benen............
Jag tänker inte så.................
Jag ser varje dag som en utmaning som måste klaras av............
För varje dag jag lyckats uträtta något som hjälper mina närmaste vittrar jag seger..............
Men för varje dag jag inte lyckas kämpar jag dessto mera kommande dagar............

Är jag en martyr???
Nej långt ifrån............
Hur konstigt det än kan låta ser jag mig inte som ett offer.........
Jag är tacksam över vad jag har.......
Jag FÖRSÖKER att ta vara på ögonblicken............
Jag har musiken och sången som min mentala stöttepelare...........
Jag har en underbar familj omkring mig..................
Jag har ett roligt jobb.........

Så stark är jag inte, men jag försöker.................


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0