I HUNDRANITTIO........





Hej i iskylan...........

Gårdagen var hektiskt.......(Är inte alla dagar det numera?)
Efter en kort natt gick jag upp i ottan för att öppna på jobbet........
Möttes av plågsam kyla när jag öppnade dörren...........

Åkte till sjukgymnasten direkt efter jobbet för att få cementaxlarna knådade.........
Kunde inte slappna av ordentligt då jag hade nästa tid inbokad en timme senare.........
Den här gången hos mammografin............
Vem har uppfunnit detta plågsamma tortyrredskap???
Jag brukar ha hög smärttröskel men igår låg även den på gränsen...........
Sköterskan drog, slet och plattade..........för att slutligen pressa ner maskinen över de ädla kroppsdelarna.....

Tog sedan hissen upp till våning 11 där mamma ligger...........
Ont, ont, ont hade hon i axlar och rygg...........
Förbannad blev jag efter att ha pratat med ett antal personal den sista veckan och inget har hänt...........
Gick med stora kliv ut i korridoren för att leta upp ansvarig sköterska för eftermiddagen..........
Ja jag vet........... det är väl inte hennes fel men NÅN måste ta ansvar för att ingenting händer!!!!!

Men hon var upptagen..............förstås..........
Vad kunde man annars vänta sig............
Satt i över två timmar och väntade på att hon "skulle ha tid" att komma in och prata med mig...............
Sen gick min parkeringstid ut och jag blev tvungen att gå..............
Fick väl ringa henne i stället, sa jag till mamma för prata i telefon har de tydligen tid med............

I korridoren på väg ut mötte jag henne ...........
Hon ursäktade sig och frågade om det var nåt särskilt jag ville...........
Ja, varför händer ingenting med smärtlindringen?????
Vi sätter in henne på ny medicinering nu, svarade hon.........
Voltaren........
Som jag tipsade om för flera dagar sedan..........
Hoppas det hjälper också..............

Slutligen åkte jag till Fröken Piano för rep till lördagens kyrkokonsert...........
Den gick bra och det ska bli jättekul........
Jag älskar att sjunga i kyrkor även om jag för den skull inte är troende.........

En sen middag (igen) och sedan hopp i säng..........
Ja efter en bitande promenad med Stor & Liten som bor hos oss ett tag : )

Nu väntar jobbet...........igen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0