SYSKON-TRÄFF.......




Idag hade vi syskonträff hos min pappa på landet.....
Jag. mina bröder, våra barn, respektive samt pappa och hans sambo......
Vi blev 18 st.....
Åt mat i det fria, hade lagtävlingar i att slå i spik med minst antal slag, kasta stövel och kubb-turnering..
Avslutade dagen med fika och gruppfotograferng innan vi bröt upp......
Jag tror att det var första gången vi var samlades så många från oss faktiskt....
En trevlig dag med lite regn, mycket knott och många skratt.......
Det var faktiskt skönt att koppla bort tankarna ett tag på IVA och mamma även om hon förstås fanns med på ett hörn i alla fall.....

Ringde dock innan jag åkte i morse som vanligt för att kolla läget.....
Febern är kvar, CRP fortfarande på väg ner, alla värden ser jättebra ut men hon VILL inte vakna....
Mammas särbo tillbringade några timmar hos henne när jag var borta och han tyckte det såg ut som om hon hade ont. Hon liksom drog upp axlarna och grimaserade men gjorde ingen ansats till att kommunicera.......

När jag kommit hem efter att först ha lämnat Dottern på tåget till Stockholm och lämnat av Mannen hemma hämtade jag mammas särbo och for upp till sjukhuset......
Det märks att hon inte sover djupt.... Det ser man bla på andningen då hon drar flera andetag per minut nu än i går.....
Hon såg lugnare ut än på dagen sa särbon...

Jag märkte att hon hörde att vi var där......
Ögonlocken fladdrade men hon liksom "orkade" inte öppna dem.....
Jag bad henne krama min hand om hon visste att vi var där men det uteblev också.....
Men när jag frågade om hon hade ont i ryggen som hon har problem med, nickade hon långsamt......

Så hon finns där.......
Långt bakom de droger som hållit henne utestängd från världen och som ännu inte lämnat hennes kropp.....
Hoppas på en "vaknare" mamma i morgon.......

Åker inte upp förrän på eftermiddagen eftersom jag ska repa med Bandet först.......



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0